منسوج نبافته اسپانلیس و ترموباند

منسوجات بی بافت گونه‌ای از پارچه است که بدون بافت تولید می‌شود بدین شکل که الیاف در هم آمیخته شده و بر روی آن‌ها عملیات اتصال انجام می‌شود. در حال حاضر ۳۰٪ از منسوجات جهان بی بافت می‌باشد و روز به روز به تعداد آن‌ها اضافه می‌شود. رایج‌ترین گونه این منسوجات نمد است. ماسک‌ها، پادری‌ها، ایزوگام، انواع عایق‌ها، کاغذهای دیواری و … انواعی از منسوجات بی بافت هستند.

منسوجات بی بافت (NON-WOVEN) منسوجاتی هستند که مستقیماً از الیاف جدا از هم به وجود می آیند. به این صورت که الیاف به صورت‌های مختلف در کنار هم قرار گرفته و بوسایل مختلف از جمله سوزن زنی (NEEDLING MACHINE)، حرارتی (TERMOBONDING ) و یا با استفاده از چسب یا بایندر (CHEMICAL BONDING) و یا روش آب گره (Hydro-entanglement) به یکدیگر اتصال یافته و تولید یک سطح کامل به صورت پارچه مینماید.

کاربردهای منسوجات بی بافت

کاربردهای مهم منسوجات بی بافت عبارتند از: بهداشتی، پزشکی. دستمال ضدعفونی شده، کالاهای خانگی لباس، پارچه‌ای مصرفی در تزیینات منزل ومصارف صنعتی و فنی آن‌ها شامل موارد زیر است: عایق کاری، فیلتراسیون، مهندسی عمران، راهسازی، کشاورزی و صنعت اتومبیل یک منسوج بی بافت را باید طوری طراحی کرد که هم از لحاظ ویژگی‌های رفتاری کاملاً متناسب با مصرف نهایی آن باشد. انتخاب مواد خام و خواص لیف یک فاکتور اساسی در تعیین خواص نهایی منسوجات بی بافت است. مهمترین کاربرد این منسوجات در کفپوش‌ها می‌باشد و در موکت و فرش ماشینی (به عنوان لایه میانی) کاربرد فراوانی دارد.

جالب است بدانید بسیاری از ملزومات پزشکی شامل انواع لباسها، ماسک‌ها، ملحفه‌ها، پدهای جراحی، زیر اندازها و بسیاری از کالاهای مورد مصرف در منازل شامل دستمالها، کاورهای لباس، کاورهای توالت فرنگی، ساک‌های فانتزی و انواع کالاهای مورد مصرف در صنعت شامل انواع فیلترها، پاک کننده‌های پارچه ای، روکش‌های صنعتی و انواع محصولات آرایشی و بهداشتی مانند دستمال‌های مرطوب و … همه و همه از منسوجات بی بافت تولید می‌شوند. به‌طور کلی این کاربردها به سه دسته مصارف صنعتی، مصارف بهداشتی و مصارف پزشکی تقسیم می‌شوند

 

شرکت ابهرریس:

منسوج نبافته تولید شده در کارخانه “ابهرریس” از نوع “ترموباند” میباشد که با مشخصات ذیل تولید میگردند:

  • منسوجات بی­ بافت ترموباند از جنس پلی­ پروپیلن (PP) و مخلوط با ویسکوز از گرماژ 16 تا 40 و قابلیت تولید با حداقل عرض 6سانتی­متر(cm) تا حداکثر عرض 220سانتی­متر(cm)

 

شرکت منسوجات بی بافت نیکوتامین:

محصول تولید شده در این کارخانه منسوج نبافته اسپانلیس میباشد که به روش Hydro-entanglement (آب گره) تولید میشود در این روش با استفاده از آب با فشار بالا در حدود 100-200 Bar پس از عبور از نازل مخصوص به صورت میله‌های سوزنی در آمده و بر روی الیاف اعمال می‌شود و الیاف پس از در هم رفتگی تشکیل یک لایه نمدی شکل نازک را میدهد. این نوع منسوج نبافته با نام تجاری اسپانلیس معروف است.

انواع اسپانلیس تولید شده در کارخانه “نیکوتامین” عبارت است از :

  • لایه اسپانلیس با ترکیبات مختلف الیاف پلی ­استر (PET)، ویسکوز، پلی­ پروپیلن (PP) و غیره از گرماژ 32 تا 55

 

  • لایه اسپانلیس 100درصد پنبه­ ای و مخلوط پنبه با پلی­ استر (PET)، پلی­ پروپیلن (PP)، ویسکوز و غیره از گرماژ 45 تا 200

 

امتیازات اسپانلیس (SPUNLACE):

  • توانایی جذب رطوبت بالا
  • نرمی و انعطاف
  • عدم استفاده از مواد خارجی یا شیمیایی
  • مقاومت کششی بالا در دو جهت طولی و عرضی
  • طیف وسیع تولیدات

 

دفتر مرکزی

تهران-بلوار میرداماد-جنب مسجد الغدیر پلاک123
تلفن تماس:
021-22258940-50
نمابر مدیریت:
021-222555887
www.nikoogroup.com
e-mail: info@nikoogroup.com

کارخانه

زنجان -ابهر-کیلومتر 9 جده ترانزیت ابهر تاکستان
تلفن:35284439-024
قزوین-شهر صنعتی البرز-بلوار میرداماد-جنب اداره پست
تلفن:32224339-028

واحد فروش

تلفن تماس: 22258940-021
داخلی 241 و 281 و 273
بازرگانی داخلی(مهندس فیضی) :09121202495
بازرگانی خارجی(خانم حسن):09123107493
فنی و مهندسی(مهندس ستوده): 09912410430
e-mail: sales_nw@nikoogroup.com
whatsapp : 09393697844