منسوجات بی بافت نیکو تامین

بافت نیکوتامین یکی از واحدهای گروه صنعتی نیکو (ابهر) واقع در کیلومتر 9 جاده ترانزیت ابهر-تاکستان و از واحدهای صنایع نساجی و صنایع پایین دستی پتروشیمی می باشد.تولیدات کارخانجات نیکو تامین تولید پارچه مخصوصی موسوم به منسوجات نبافته اسپانلس (spun lace)  است که اتصال الیاف به یکدیگر به روش فیزیکی و توسط نازل های آب با فشار بالا  (Hydro entanglement)  ایجاد می گردد.کل ماشین آلات در این کارخانه در یک سالن با مساحت تقریبی 10.000 متر مربع قرارگرفته اند که به سه بخش کلی تقسیم می گردد.

بخش اول: ( تاسیسات آب)

در این بخش مجهز ترین و مدرن ترین ماشین الات تاسیسات و تصفیه آبرسانی وجود دارد که روزانه تا 150 متر مکعب آب را تصفیه و به قسمت تولید منسوج نبافته تزریق و همزمان آبهای موجود در دستگاهها را برای بازیافت و تصفیه مجدد دریافت می نماید.

ماشین الات عمده در این بخش بترتیـــب عبارتند از پمپـها و شیرآلات و مخازن فیلترهای شنی – تانکهای مجهز به رزین – مخزن آب نمک و X- Ray  و  GAF FILTERو دستگاه مجهز به اشعه UV – مخازن مجهز به فیلترهای کربنی – فلوتر و حوض انعقاد –  فیلتر و تانک فیلتر پرس

مقدار سختی آب ورودی به این قسمت که از مخازن چاههای آب عمیق استخراج میشود بیش از 1000  ،ppm  و سختی آب خروجی از این سالن جهت تولید پارچه های اسپانلس بایستی کمتر ازppm 50 و کاملا شفاف و عاری از هر گونه املاح و ناخالصی باشد.

بخش دوم:( ماشین اسپانلس شماره 1)

قابلیت تولید انواع پارچه بافته نشده در این بخش آنستکه تمام الیاف و باتمام خصوصیات را میتواند بعنوان مواد اولیه استفاده نماید.

خلاصه مراحل تولید:

در این بخش ابتدا الیاف به قسمت عدل شکن دستگاه تغذیه می شود. در قسمت عدل شکن میتوان تا شش نوع الیاف مختلف و با درصد های معین را باهم مخلوط و به ماشین تغذیه نمود. هر سه نوع مواد از طریق یک کانال تغذیه به یک دستگاه کاردینگ وارد میشودو محصولات هر دو کاردینگ به صورت یک سطح الیاف بهم پیوسته و ممتد که (WEB) نامیده می شود در می آیند و همزمان با هم مخلوط و تشکیل یک web واحد با ترکیب نهایی را میدهند.

در مرحله بعد برای اتصال فیزیکی و مکانیکی الیاف بیکدیگر و تشکیل پارچه بااستحکام مورد نظر این web وارد دستگاه پرفوجت (perfojet) می شود.

عمل اتصال الیاف توسط نازل های آب با فشار بسیار بالا و قطر 0.3 میلیمتر انجام میگردد. سپس پارچه تولیدی وارد دستگاه خشک کن شده و پس از آن جمبورول تولیدی که حدود 5 تن  وزن دارد برای برش در عرضها و طول های مورد نظر به دستگاه برش انتقال داده میشود.محصول نهایی هم طبق سفارش مشتری برای مصرف داخلی و یا صادرات و با توجه به نحوه بارگیری و حمل بسته بندی میگردد.

بخش سوم : (ماشین اسپانلس شماره 2)

بطور کلی تکنولوژی تولید ماشین اسپانلس شماره 2 شبیه شماره 1 ولی مجهزتر و مدرن تر است بطوریکه قابلیت تولید هر نوع پارچه با ترکیب 100%  پنبه و یا ترکیب با الیاف سلولزی و نیز سایر الیاف با وزن های تا 450 گرم در متر مربع را دارد .

ترتیب قرار گرفتن ماشین ها هم بطور خلاصه عبارتست از :

  • محل قرار گرفتن عدل های الیاف و انتقال به سیلوهای کاردینگ توسط ماشینی موسوم به اپتومیکس که الیاف را بطور یکنواخت از روی عدل ها برداشته و به مرحله بعدی ارسال می نماید.
  • رطوبت ساز
  • مخزن ذخیره الیاف
  • باز کننده الیاف
  • انواع فن و فیلترهای جدا کننده ناخالصی ها بمنظور انتقال الیاف به قسمت کاردینگ

در این ماشینها الیاف با ترکیبهای مورد نظر از دو کاردینگ بصورت web خارج شده پس از ترکیب نهایی وارد دستگاه آکواجت می شود.

در ماشین آکواجت عملیات اصلی پیوند بین الیاف بروش فیزیکی مکانیکی و با نازل های آب با فشار بسیار بالا و قطر 0.3 میلیمتر انجام می گردد و محصول آن پارچه اسپانلس با استحکام و ضخامت مورد نظر خواهد بود.

این محصول وارد قسمت خشک کن و پس از آن به قسمت برش انتقال داده میشود .

عملیات برش و بسته بندی نیز متناسب با سفارش مشتری داخلی و یا خارجی و نحوه بارگیری و حمل انجام خواهد شد.

 

دفتر مرکزی

تهران-بلوار میرداماد-جنب مسجد الغدیر پلاک123
تلفن تماس:
021-22258940-50
نمابر مدیریت:
021-222555887
www.nikoogroup.com
e-mail: info@nikoogroup.com

کارخانه

زنجان -ابهر-کیلومتر 9 جده ترانزیت ابهر تاکستان
تلفن:35284439-024
قزوین-شهر صنعتی البرز-بلوار میرداماد-جنب اداره پست
تلفن:32224339-028

واحد فروش

تلفن تماس: 22258940-021
داخلی 241 و 281 و 273
بازرگانی داخلی(مهندس فیضی) :09121202495
بازرگانی خارجی(خانم حسن):09123107493
فنی و مهندسی(مهندس ستوده): 09912410430
e-mail: sales_nw@nikoogroup.com
whatsapp : 09393697844